O komunikacji, prywatności i tym, dlaczego nie zawsze działa.

Jestem raczej otwartą osobą. Mam na myśli to, że jeśli komuś o czymś mówię, to nie mam nic przeciwko temu, by ta osoba opowiedziała to komuś innemu. I odwrotnie, gdy z kimś rozmawiam, i przypomina mi się coś co usłyszałem od kogoś innego, to nie wspominanie o tym wymaga ode mnie świadomej decyzji. Jeśli słabo znam osoby które w mojej opowiesci biorą udział, to na ogół dostosowuję się do tego, co wydaje mi się być przeciętną normą – zresztą, w takiej sytuacji, to kogo mam na myśli opowiadając o czymś, zwykle nie ma znaczenia.

Ale gdy rozmawiam z kimś mi bliskim, o kimś mi bliskim, jest zupelnie inaczej. Nie mówienie o kim mówię jest wręcz niemożliwe, bo w praktyce oznacza, skoro to mnie dotyczy, ukrywanie częsci mojego życia. Co jest trochę sprzeczne z bliskością…

Co to ma wspólnego z komunikacją?


Mantrą poli jest „komunikacja, komunikacja, komunikacja”. Ale, skupiając się na tym, można pomyśleć, że w ten sposób rozwiąże się wszelkie konflikty.


Otóż nie. Wracając do tego co napisałem na początku – ludzie często chcą prywatności, i gdy komuś coś mówią, to chcą, by to pozostało między nimi. I niezależnie od tego jak bardzo i jak długo by się nie na ten temat rozmawiało, to co najwyżej uda się znaleźć – przynajmniej doraźnie – niezbyt satysfakcjonujący kompromis. A jesli są to sprawy niezwykle ważne, to być może nawet taki będzie nie do zaakceptowania. I, jak zwykle, nie dotyczy to tylko polirelacji, to jest po prostu uniwersalne.


(przy okazji, tak, wiem, ta strona rozpaczliwie potrzebuje liftingu. Jest w planach)


T.K. 21.XI.2009

Skomentuj

